הון, שלטון ו'צ'ופרים' • האם התגלה השופר החדש של נתניהו?

    ארי וידר No Comments on הון, שלטון ו'צ'ופרים' • האם התגלה השופר החדש של נתניהו?
    17:44
    01.05.24
    איתי גדסי No Comments on המבקר דורש מנתניהו והרמטכ"ל: לשתף פעולה עם הבדיקה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    האם אתר 'וואלה' חוטא לעבודה עיתונאית סטנדרטית ומעניק  לראש הממשלה ורעייתו? כך לפחות טוען תחקירן 'הארץ' גידי וייץ.

    וייץ מביא ב'הארץ' מספר דוגמאות שבהן לכאורה קיבלו עורכים הנחיות "מלמעלה" לשלב בידיעות מסוימות תמונות של לשכת ראש הממשלה, תוך הבלטת והענקת "חיבוק" לראש הממשלה ומשפחתו. מלבד זאת, טוענים עובדים ב'וואלה' בפני הכתב כי מספר פעמים ניתנה נראות מינורית לכמה מן הכתבות שהיו ביקורתיות כלפי ראש הממשלה.

    לטענת גידי וייץ חגורת ההגנה שמספק אתר "וואלה!" לזוג החזק אינה נובעת מהטיה אידיאולוגית, אלא מקשרי הון־שלטון מובהקים. בעל הבית של האתר הוא בעל השליטה בחברת 'בזק', מונופול התקשורת הגדול בישראל, הנשלט על ידי איש העסקים שאול אלוביץ', אדם שמצוי בקשר טוב וקבוע עם נתניהו. "הם משוחחים ונפגשים", מאשרים כמה אנשים שמכירים היטב את שניהם.

    לדברי כתב 'הארץ' "מאז שניצח בבחירות הספיק שר התקשורת נתניהו לאשר לאלוביץ' עסקת בעלי עניין שבה חשק איל ההון: מכירת השליטה בחברת הלוויין "יס" מיורוקום (של אלוביץ') לחברת בזק (שגם היא נמצאת בשליטת איל ההון) תמורת 680 מיליון שקל בשלב הראשון. בקרוב אמור נתניהו להכריע בגורלה של סוגיה נפיצה עוד יותר הקשורה בעסקיו של אלוביץ': עתידה, ובעיקר אופן יישומה, של רפורמה בשוק קווי הטלפון הנייחים, תחום שמהווה את מקור ההכנסות המרכזי של בזק".

    עוד מדווח וייץ, כי שר התקשורת הקודם, גלעד ארדן, חתם ביומו האחרון בתפקיד על תקנות שמחייבות את 'בזק' למכור לחברות מתחרות את שירותי הקו הנייח במחיר מפוקח. מאז מנסה 'בזק' בכל כוחה למנוע את הגזירה, או לשפר את המחיר באופן משמעותי. בכל יום שהרפורמה הזו לא יוצאת לפועל חוסכת בזק סכומי עתק.

    התגובות

    ממשרד ראש הממשלה נמסר: "בנימין נתניהו מכיר את מר אלוביץ' זה שנים רבות. כל נושא מקצועי נידון רק בין מנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר, לבין מנכ"לית בזק, סטלה הנדלר".

    ממשרד התקשורת נמסר: "המשרד ממשיך ביישום כל הרפורמות שעליהן החליטו שרים קודמים, ללא שינוי ובהתאם להחלטות הדרגים המקצועיים, בכלל זה גם הדיונים המקצועיים בנוגע לשידורי החדשות בכבלים".

    העורך הראשי ב"וואלה!", אבי אלקלעי, מסר בתגובה לכתבה: "בתשובה לשאלה, האם אני מטה, פוסל, משתיל ומוריד — התשובה היא לא. האם אני מנסח כותרות, מדייק משניות, עורך טקסטים ומחליט על מיקומים? כן. אילו לא הייתי עושה זאת, לא הייתי עורך אחראי. האם ראש הממשלה בנימין נתניהו מוגן בפני ביקורת ב'וואלה!'? התשובה היא לא. האם ישנה בחינה של הטון שעל פיו הוא מסוקר? כן. מכיר עורך אחראי שלא עושה זאת? האם סוגיות רגולטוריות הקשורות בבזק משפיעות על שיקולי העריכה שלי? לא. האם גודלו והיקף תפוצתו של 'וואלה!' משפיעים על החלטות העריכה שלי? כן".

    "אני מניח שקיימת ציפייה, שכעורך המזוהה עם השמאל הלונדון־קירשנבאומי, 'וואלה!' בעריכתי תצטרף למחול ההדחה התקשורתי של ראש הממשלה נתניהו. אז זהו, שלא. על אף שתפיסת עולמי נוטה 180 מעלות מזו שלו, איני סבור שבמסגרת תפקידי אני מחויב להצטרף לעדר השועט אחר ראשו. כעורך אחראי של גוף תוכן גדול, 'וואלה!' אינו ממליך ואינו מדיח. הוא מדווח באופן ישר ובכך שומר על כוחו ומובילותו. טועים הפרשנים המייחסים את בסיס כוחו הפוליטי של ראש הממשלה לעיתון 'ישראל היום'. בסיס כוחו הפוליטי הוא אותם גופי תקשורת שבחרו להדיחו בין אם לפני הבחירות ובין אם לאחריהן. אז אמור לי בבקשה, מי בינינו נדרש לחשבון נפש, אני או אתה?", כתב אלקלעי.

    מטעמה של משפחת נתניהו נמסר: "רעיית ראש הממשלה מעולם לא פנתה, לא שוחחה ולא ביקשה מאומה מאלוביץ' או מישועה בנוגע לאתר 'וואלה!' — לא ישירות, לא בעקיפין, לא ברמז ולא באמצעות אף אדם אחר".



    0 תגובות